בוחרים 'חוות התבלינים' | 20% הנחה על כל האתר | **10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

בוחרים 'חוות התבלינים'
20% הנחה על כל האתר
** 10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

צמחי מרפא ותבלינים למערכת החיסון – חיזוק לקראת החורף

קישואים ממולאים של סמדי

כדי לכוון את התזונה שלנו למקום שייסיע לנו להתגבר על משברי החורף חשוב להבין ששורש הבעיה טמון בקושי שלנו להתחמם.
עם ירידת הטמפרטורות החיצוניות מתקשה גופינו לשמור על חום הגוף הפנימי ובעיקר באזור כניסת האוויר –הלוע.
או אז מתיישבים באזור מזהמים כמו ווירוסים וחידקיים בייתר קלות ותוצאת הביקור שלהם הינה פגיעה בתאים והתגובה הדלקתית של הגוף שכדי להתמודד עם תוקפנות המזהמים מייצר תגובה דלקת שלעיתים אנו חושבים שהיא הבעיה אך כנראה שנכון להגיד שהיא בעצם הפתרון או התשובה של גופנו בניסיון לטפל במיתקפה.
תגובה זו מייצרת בכוונה ליחה נזלת וחום גבוה מהרגיל כדי לסייע בפינוי הפולשים ופסולת התאים המתים שהם מייצרים יחד עם מערכת החיסון שתוקפת אותם .
תזונה נכונה משולבת בתבלינים וצמחי מרפא עשויה לסייע גם לבעיה -פגיעה של הגורם המזהם וגם להקלה בסימפטומים.
לאחר שהבנו מה קרה ייקל עלינו לבחור את הפתרונות וגם להבין מה סודם של הצמחים שמשתתפים בפיתרון
ובכן צרור עצות לטיפול במשברי החורף.

חימום הגוף:

חממו את גופכם על ידי אוכל חם כמו מרקים חליטות (לאו דווקא להיסתמך על המזגן)
והוסיפו למאכלים צמחים שממשיכים לחמם את הגוף גם אחרי שסימנו לצרוך את האוכל החם .
למשל הוסיפו ג'ינג'ר (זנגוויל )לחליטות ,מרקים ומאכלים אחרים כל החורף גם כצמח טרי וגם כתבלין יבש
השתמשו בפלפלים חריפים טריים או יבשים -יש להם יכולת נפלאה לחמם את גופינו גם הרבה אחרי שסימנו לאכול והרבה יתרונות נוספים .
ברשימת התבלינים המחממים ניתן למצוא גם את ההל שנוסיף לקפה ו או את התערובת חוואיג לקפה שלה כוחות חמום פנימי יוצאות דופן וכן קינמון ,ציפורן פלפל שחור ועוד .
פעם שהחלטנו לחמם מבפנים אנו כבר בכיוון הנכון למניעת חדירת מזהמים והתבססותם בפתח גופינו
עצה נוספת קשורה לצמחים מחטאים.

מה זה צמח מחטא ?

הוא כזה שיש לו יכולת לקטול ו או למנוע מפתוגנים (ווירוסים חיידקים ועוד מיני מזהמים קטנים שעושים נזק) לעשות נזק במיפגש ישיר עימם ולעיתים יעודדו צמחים אילו גם את יכולתה של מערכת החיסון להתמודד כראוי עם הפלישה וזאת במנגנונים שונים כמו המרצת זרימת דם לאזור הדלקת או הגברה של ייצור תאים לבנים בזמן המשבר.
בהקשר זה מומלץ להרתיח ולשתות מרתח ובו הצמחים המובילים שאף משלימים זה את זה והם -שורש של אכינצאה,פירות של סמבוק ועלי זית.
ניתן להכין מהם תערובות בחלקים שווים ולהשתמש בהם כל החורף
המלצה זו חשובה במיוחד לאילו הנמצאים בקבוצות סיכון כמו גיל מבוגר ,חולשה חיסונית ,השמנת ייתר , מחלות נשימה ועוד בעיות שעלולות לסכן את המטופל מעבר לנזק הישיר של המחלה.
טיפול בסימפטומים- להקלה על ההרגשה בזמן שפעת ומשברי חורף ,הקלה זו תסייע לעיתים גם לריפוי בכך שתקל על מערכת החיסון לעשות את עבודתה
טיפול בכאב גרון -גרגור של מרתח עלי זית עד להקלה
סיוע לכיוח והוצאת ליחה -שימוש בצמחים היודעים להמיס ולקדם נזלת החוצה כמו פרחי סמבוק ,עלי קורנית ,עלי לחך (הלחך ידוע כצמח לימפטי ותמיכה במערכת זו בזמן משברי החורף חשובה )
להורדת חום -שימוש בצמחים מייזעים ואחד החשובים הינו צמח הטיליה (תירזה)שחולטים את פרחיו לצורך כך,וכן עלי זית .המלצתנו להכניס מבעוד מועד טיליה ועלי זית לחומץ כלשהוא ולעשות קומפרסים להורדת חום ,החומץ והצמחים הנוספים צריכים לשהות ביחד בצנצנת מספר שבועות ואז יעברו רכיבים מהצמחים לחומץ ויחד איתו ישפיעו על הרחבת כלי דם , והגברת מפל חום החוצה מגופינו.

חיטוי בעזרת צמחים:

חיטוי בעזרת צמחים ממשפחת השיפתניים כמו מרווה ,אזוב, קורנית, זוטא לבנה, מליסה, מנטה, רוזמרין מומלץ מאוד בחורף וכדאי לקחת איתנו תרמוס ובו חליטות שבהם נשתמש כל היום וכל יום כל פעם נלגום קצת נתחמם ו גם נסייע לחיטוי גופינו וחימומו בצורה רצופה.
שאיפת אדים והכנסה של צמחים דרך מערכת הנשימה גם היא שיטה מעניינית ויעילה לחיטוי וסיוע מבחוץ לגופינו כך שאת החליטות ניתן להסניף ( מה שעולה מעל הכוס או הסיר )ולשתות כאחד
לפתיחת דרכי הנשימה מומלץ להרתיח קצח ולשאוף את האדים שלו במיוחד למצבים של קושי בהכנסת אוויר כמו סטרידו או מצבים אסמטיים .
גם לפזר כמה טיפות שמן אתרי של אקליפטוס ו או של מנטה על הכרית יסייעו לנשימה בלילה.
עולים מרוסיה לימדו אותנו את סגולות החרדל לפינוי פסולת דלקתית וליחה ומוכרת היטב יכולת זרעי החרדל להקל כקומפרס על בעיות נשימה.

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון