מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

איך לחזק את מערכת החיסון באופן טבעי?

איך לחזק את מערכת החיסון באופן טבעי?


עם החורף מגיעים פעמים רבות וירוסים, חיידקים ושאר חולות אחרות. אבי ציטרשפילר, חקלאי, הרבליסט קליני, ממליץ על צמחים שיסייעו בחיזוק מערכת החיסון בימי הקור.
הציפורים השלימו את גידול הנוצות, בעלי החיים מילאו את מכסת השומן, ואילו אנו מכינים כנראה רק את שלט המזגן. הפרשי הטמפרטורות בין היום ללילה, העננות שמביאה לירידה באנרגיה, היום שהולך ומתקצר ושאר שינויי מזג האוויר שלא נערכנו אליהם מבעוד מועד, מביאים את מערכת החיסון לקושי, אזורי הגרון והלוע נעשים חשופים למתקפת ווירוסים ולאחריה למתקפת חיידקים.

להלן 4 דרכים לשיפור יכולתנו לעמוד במשברי החורף ולחיזוק המערכת החיסונית

1. חימום הגוף – מומלץ להשתמש בתבלינים וצמחים מחממים שיסייעו לזרימת הדם הפריפריאלית ויחממו את הגוף בתום כל ארוחה. את צמח הג'ינג'ר (זנגוויל) לדוגמא, כדאי להוסיף לחליטות, מרקים ותבשילים, בכל ימות החורף, גם כצמח טרי וגם כתבלין יבש. פלפלים חריפים מומלצים גם הם כתוספת לתבשילים ומרקים, טריים או יבשים. כמו כן, ניתן להשתמש בקינמון, הל וחווייג' ולהוסיף אותם לחליטות התה או לקפה החורפי שלכם.

2. חיטוי הגוף – ישנם צמחים המעודדים את מערכת החיסון להתמודד כראוי עם פלישה של חיידקים באמצעות המרצת זרימת דם לאזור הדלקת או הגברת ייצור תאים לבנים בזמן המשבר. חיטוי מפני ווירוסים וחיידקים ניתן להשיג באמצעות מרתח של שורש אכינצאה, פירות סמבוק ועלי זית – נוסיף כפית מכל צמח לכוס מים רותחים, ונשתה מהמרתח פעם ביום, לאורך כל החורף. הוספת צמחים ממשפחת השיפתניים (כמו מרווה, אזוב, קורנית ורוזמרין) לשתייה החמה, לכל אורך היום, תסייע גם היא בחיטוי הגוף.

3. חיזוק הגוף – עוד בטרם חדירת וירוסים לגוף, מומלץ לחזק את מערכת החיסון על ידי שימוש בתבלינים וצמחים עשירים בנוגדי חמצון וויטמין C. העיקריים בהם הינם חמוציות, פקעות ורדים, פירות הדר, פפריקה, חליטת הדרים, תה ירוק וחליטות עלים. יש לשלב את כל אלו בתזונה היומיומית. להשלמת וקידום הפעולה, מומלץ לחלוט שורשי ויטניה ואסטרגולוס. לצמחים אלו השפעה על התגובה הראשונית של מערכת החיסון למניעת חדירת מזהמים, כמו ווירוסים וחיידקים, ובהמשך אף יסייעו לתגובה החיסונית הנרכשת ויקדמו ייצור נוגדנים.

להכנת מרתח יומי, יש לחזור על הפעולות הבאות לאורך החורף

• בערב יש להשרות כפית משורשי הויטניה וכפית האסטרגולוס בכוס מים.

• בבוקר יש להרתיח את הנוזל והצמחים במשך עשר דקות, לסנן ולשתות.

• ניתן לשלב צמחים אלו גם במרקים – נוסיף כפית מכל צמח לסיר המרק בעשר הדקות האחרונות של הבישול.

4. טיפול בסימפטומים – במידה ומשבר החורף כבר נותן אותותיו, ניתן לזרז את המערכת החיסונית בביצוע עבודתה כנגד כל סימפטום: במקרה של כאב גרון – יש לגרגר חליטת עלי זית עד להקלה. להכנת החליטה יש להרתיח כוס מים עם כפית עלי זית ולצנן. במקרה של ליחה – יש להכין חליטה בשילוב פרחי הסמבוק, עלי הקורנית, ועלי הלחך ובכך להמיס ולקדם נזלת החוצה. נוסיף חצי כפית מכל צמח לכוס מים רותחים ונשתה מהחליטה 3 פעמים ביום. במקרה של חום – יש להכניס כפית פרחי טיליה וכפית עלי זית לחומץ ולעשות קומפרסים עד להורדת החום.

חורף נעים ובריא!

באדיבות אבי ציטרשפילר, חקלאי, הרבליסט קליני ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית.

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון