בוחרים 'חוות התבלינים' | 20% הנחה על כל האתר | **10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

בוחרים 'חוות התבלינים'
20% הנחה על כל האתר
** 10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

צמחים ותבלינים לטיפול במתח ועומס

פונץ' חם ישמח לבב אנוש

מהו מתח?

מתח, הנקרא גם דחק, הינו תולדה של דרישות היום יום הנתבעות מאיתנו ומתפתחות בהדרגה עד לנקודה שבה ההתמודדות איתן הינה כמעט בלתי אפשרית.
גורמי המתח עלולים להגיע כמעט מכל דבר הקשור לחיינו:
• לחצים בבית ובעבודה
• מצב ביטחוני
• מגבלות זמן
• שכול
• מחלות
• חבלות גופניות
• ניצול והתעללות
• גרושין
• נישואים ולידה
• פקק תנועה
• פקק בחיים…

כיצד פועל גופינו בזמן מתח?

א. לגופינו מנגנוני פיקוח שבאמצעותם הוא מנטרל את המתחים היום יומיים, אולם אם המתח הינו קיצוני ומתמשך מנגנונים אילו עלולים להתיש אותנו. בזמן חירום ומתח מופעלת על ידי מערכת העצבים הסימפטטית סדרת פעולות תגובתיות שתכליתן להעביר משאבים מאיברים מערכות שאינן קשורות למתח ישירות לאיברים ומערכות שיסיעו לתפקד בזמן מתח מעין משק לזמן חירום.
ב. לתגובה הזו 3 שלבים מוכרים והיא נקראת תסמונת ההסתגלות הכללית.
שלב ראשון הינו שלב האזעקה ובו הגוף מזהה את המתח ונכנס למצב המכונה הילחם או ברח
בשלב זה שינויים במוח גורמים לבלוטת האדרנל הנקראת יותרת הכליה להפריש הורמוני מתח לטווחים קצרים כמו אדרנל וזאת כדי לגייס משאבי גוף הנדרשים לפעילות גופנית מידית, במצב זה ניתן להבחין בכמה שינויים: התגברות קצב הלב, התגברות אספקת דם ובכך גלוקוז וחמצן לשרירים, הקטנת אספקת דם לעור ולאיברים הפנימיים למעט ריאות ולב, עלית קצב הנשימה, הגברת הזיעה,
הקטנת הפרשות במערכת העיכול, עליית סוכר בעקבות הצפת הכבד בדם ובגלוקוז.
השלב השני נקרא שלב ההתנגדות וההתמודדות ובו במידה וגורם המתח עדין קיים יוצר האדרנל הורמונים מקליפתו הנקראים קורטיקוסטרואידים.
תגובת ההתנגדות הינה ניסיון להכריע את הגירוי המאיים – הלחץ על ידי המשך העברת משאבים לאיברים ומערכות הנלחמים במתח ויצירת השינויים הנדרשים במחזור הדם כדי להתמודד ביעילות עם מתח ומשברים רגשיים. אולם תגובת התנגדות ארוכה ומתח מתמשך יובילו בסופו של דבר לשלב השלישי.
השלב השלישי בתסמונת שהוא שלב התשישות. שלב התשישות ואפיסת הכוחות-מתבטא באופן הבא:חשש להתמוטטות כללית של תפקודי הגוף, חשש להתמוטטות של איברים, ירידה בתפקוד המערכת החיסונית, נטייה להתקפי לב, הרגשת שחיקה ודיכאון ועוד.

הטיפול בצמחי מרפא למניעת נזקי מתח:

צמחים אדפטוגנים-לרשותנו עומדת קבוצה של צמחים הנקראים אדפטוגנים ,צמחים אילו ידועים ביכולתם להשפיע על יכולתו של הגוף להתמודד עם מצבים של מתח ועומס לאורך זמן. למשפחה הזו שיכים צמחים כמו ג'ינסנג', שכיזנדרה, וויטניה.
כך במצבים של סטרס ,מחלות קשות,עומס גופני ומנטאלי,תשישות ,ייסיעו צמחים אילו להפחית את התופעות הנלוות לעומס ולהגביר הסיכוי להסתגלות ומניעת מחלות.צמחים אלו מגינים על בלוטת האדרנל שתפקידה לייצר ולהפריש הורמוני מתח והיא עלולה להישחק תוך התהליך, רכיבים פעילים הנמצאים בצמחים האדפטוגנים דומים מאוד לסטרואידים וכשהם נכנסים יחד עם הצמח לגופינו הם גורמים למשוב שללי הגורם לאדרנל לייצר פחות סטרואידים ובכך לשמר את יכולותיו ולהאיט שחיקה פוטנציאלית. רכיבים פעילים נוספים משפיעים על חלבונים מסוימים שמעורבים במנגנוני הישרדות תאית להפחית רמות קורטיזול וחנקן חמצני בדם ובכך להאיט התדרדרות לתשישות.
בנוסף צמחים אלו בעלי יתרונות נוספים: חיזוק מערכת החיסון, שיפור יכולת ריכוז וזיכרון, שיפור במצב רוח וטיפול בדכאון, שיפור שינה ועוד.

שימוש בצמח הוויטניה-מומלץ מאוד להשתמש על בסיס קבוע במשך חודשים ואף שנים אם צריך בצמח הוויטניה הנקרא גם הג'ינסנג' ההודי או עפ היורו ואדה –אשוואגנדה שפרושה המילולי –כוח של סוס.השימוש הוא בשורש והוא אוצר למשתמש .הצמח שייך למשפחת הסולנים שלה שייכת העגבנייה שייך החציל והפלפל ועוד.הצמח מוכר ביכולתו ע"פ המסורת לטפל כצמח אדפטוגני בעומס ומתח לאורך זמן .
השימוש הוא בשורש הייבש 2 גר ליום מכניסים לסיר ומבשלים ל10 דק מצננים ,מסננים ושותים
השפעותיו מבורכות –מגביר חשק ואון,נוגד חרדה ודיכאון,מעקב הזדקנות,מחזק ומחזיר חיוניות,משפיע לטובה על ייצור תאי דם לבנים ואדומים,מתאים לילדים לתמיכה בתהליכי גדילה ולחיזוק,מגן על הכבד,מחטא,מוריד כולסטרול וסוכר שמקורם במתח,אנטי שגרוני,תומך בחולי אלצהיימר לשיפור תפקודים קוגנטיביים, מגביר פוריות ומשפר תפקוד מערכת הרבייה הנשית, מסייע להחלמה ממחלות כרוניות כצמח תומך ומונע חזרת המחלה.
התוויות נגד ואזהרות –להשתמש רק בשורש ,המינון לא יותר מ2 גר ליום,אין להשתמש בזמן טיפול כימותראפי אבל כן לפני ואחרי,הצמח מגביר השפעה של תרופות נוגדות חרדה ודיכאון.

השימוש בצמח ה-טיליה ,הצמח נקרא גם תרזה בעברית או לינדן באנגלית.
השימוש בפרחים –כפית פרחים לכוס מים שסיימו לרתוח לחכות 10 דקות לסנן ולשתות.
תאור-זהו עץ שעשוי להגיע לגובה של 20 מטר גדל באקלים קר מכיל חומרי הרגעה שמסייעם גם לשינה
יתרונות השימוש בתרזה-מייזעת מקררת ומורידת חום,שומרת על דפנות כלי דם,מרגיעה נוגדת עוויתות, מפחיתה מתח וחרדה,מרפה שרירים בכלי דם ומורידה לחץ דם מסייעת לשינה טובה, אנטי דיכאונית
לסיכום –לצמחים יכולת לסייע למניעת נזקי מתח ועומס והם עשויים לעלות את הסיכוי להסתגלות והתמודדות עמו , רצוי לשלבם יחד עם דרכי התמודדות נוספות כמו פעילות גופנית ,סיוע נפשי,טיפולי מגע ועוד…

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון