בוחרים 'חוות התבלינים' | 20% הנחה על כל האתר | **10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

בוחרים 'חוות התבלינים'
20% הנחה על כל האתר
** 10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

הכן גופך לסתיו

צמחים אביביים לניקוי הגוף

אנחנו בני האדם כנראה הייצור היחידי שאיננו מכין את עצמו לשינוי הבא אלינו לטובה –הסתיו והחורף.

מה משתנה -אורך היום ,הטמפרטורה ביום ובלילה ,המזון שעומד לרשותינו -כל אילו הם חלק מן השינוי הצפוי.

איך השינוי ישפיע עלינו -מערכת החיסון תתקשה להגן על גופינו במיוחד באזור הלוע והגרון ,מצב הרוח עלול להשתנות ואכן לסתיו משייכים קצת עצבות ,המזון הקיצי פחות מתאים לשינוי ונזדקק למזון שתורם לתקופה הקרובה תרומה משמעותית יותר לחימום וחיטוי.

10 המלצות לטובת הכנות לסתיו:

1. מאכלים חמים– להתחיל כבר עכשיו בתחילת הסתיו לאכול מאכלים חמים כמו מרקים ,תבשילי קדירה ועוד… הסיבה לכך היא שמערכת החיסון שלנו מתקשה לחמם ובכך להגן על אזור הלוע והגרון בגלל שינויי הטמפרטורה וחוסר היציבות במזג האוויר . מזון חם משפר מאוד את המצב ומסייע למערכת החיסון להתמודד עם פולשים כמו ווירוסים.

2. תבלינים מחממים– לצרף למאכלים החמים תבלינים מחממים ומחטאים כמו קינמון ,הל ,ג'ינג'ר, פלפל שחור, פפריקה חריפה וזאת כדי להגביר ולהאריך את משך החימום הפנימי.

3. לחלוט ולא לחלות -השתמשו בצמחי חליטה מחטאים כמו עלי מרווה ,עלי אזוב , עלי מליסה, עלי קורנית, זרעי וכוכבי אניס עלי רוזמרין ועוד .לצמחים אילו יכולת להגביר זרימת דם ובכך להביא יותר כדוריות דם לבנות למקומות בהן נדרש חיטוי בגופינו ובנוסף יש להם יכולת חיטוי משלהם ובכך הם מסייעים ישירות בהאטת הריבוי של חיידקים ווירוסים.

4.סירופ לחיזוק– להכין מבעוד מועד סירופ קסמים שימנע או יאיט את קצה ההידבקות או התפתחות מחלות בדרכי הנשימה . הסירופ מבוסס על 3 צמחים: עלי זית, פירות סמבוק, שורשי אכינצאה. הצטיידו ב 50 גר' מכל אחד מהם וערבבו ביחד , מרתיחים את הכמות כולה בליטר מים לרבע שעה עם מכסה סגור. מכבים את האש ואז ניתן להוסיף לעוד רבע שעה קורנית ,קינמון ודומיהם. מסננים את הנוזל, מוסיפים לו בבחישה איטית 1 ק"ג דבש. מכניסים לצנצנת זכוכית ולמקרר. נוטלים כל יום כפית למניעה למבוגר וחצי לילד ובזמן התחלה של הרגשת מחלה נוטלים כל שעה כפית למבוגר או חצי כפית לילד. כל משך המחלה נוטלים בתדירות זו את הסירופ כדי למנוע החמרה ולקצר את תקופת המחלה.

5. עלים ירוקים– מומלץ להכין ולאכול סלטים המורכבים מעלים ירוקים בכלל וכאלה שיש בהם ריר כמו חובזה וסלק בר בפרט. לעלים ירוקים יש תפקיד חשוב לסיוע לפינוי וניקוי של בגוף וצמצום תהליכי דלקת ובנוסף החומרים הרירים חשובים מאוד לכיוח והגנה חיסונית על מערכת הנשימה שפע אינזימים ונוגדי חימצון הם סיבה נוספת לאכול את הירוקים המופלאים הללו.

6. אגוזים– לתוך הסלטים מומלץ לצרף את האגוזים שמופיעים בעונה כמו אגוז מלך ופקאן ,שקדים חומים ,אגוז לוז . רכיבים הנמצאים באגוזים אילו במיוחד עם קליפתם סמוך לשימוש יסיעו לגופנו לקבלת נוגדי חימצון רבים ורכיבים מחזקים לקראת החורף .

7. שומשום שחור– צרכו כפית ליום. השומשום הזה מגיע מהודו וכדאי לכתוש אותו לפני השימוש ולהוסיף לסלטים נחשב למחזק מופלא ונותנים אותו במיוחד לאוכלוסייה הבוגרת לחיזוק בחורף או במזג אוויר קיצוני .

8.הגנה מפני שמים קודרים -לחלק מאיתנו מתחלפת שמחת הצרצר של הקיץ בתוגה ועצב. מחקרים רבים נערכו על דכאון העננים שכנראה שייך באמת יותר לסקנדינביה ותושבי לונדון אבל בכל זאת למי שמרגיש עצבות מעוננת אני מציע להשתמש בצמח שנקרא וורבנה רפואית. מאחר והוורבנה מרה הוסיפו לה משפרי טעם כמו אחותה הלואיזה שנקראית וורבנה לימונית וכן מליסה ,קמומיל ונפית. צמחים אילו יודעים לשפר מצב רוח ולהחזיר חיוך וכדאי לחלוט אותם דרך קבע בחורף.

9.וויטמין C-צריכה שלו מאוד חשובה לגופינו בחורף ובכלל/ מקור נהדר עכשיו הם הגויאבות ומיד שתגמר העונה עיברו לצריכת כפית פפריקה טחונה ביום לנפש שמכילה המון וויטמין Cזמין, כן דווקא הפפריקה היא מלכת הוויטמין הזה הרבה יותר מלימון או קיווי.

10.חימום רגליים- חימום רגליים בחורף יושג על ידי הכנסת עלי אזוב יבשים או טריים לנעליים
לפני הכניסה לנעל פזרו קמצוץ מעלי האזוב. הליכה עם אזוב ברגליים תפעיל חיכוך בין כף הרגל לנעל ושפשוף זה יפרק

מהעלים חומרים נדיפים שיכנסו דרך הגרב לעור כף הרגל ואז יקרו כמה דברים טובים:
• תומרץ זרימת דם לרגל שהרי זו תכונה מרכזית של הצמח לזרז זרימת דם ומכאן תחושת חום נעימה והקלה בזמן הליכה.
• טיפול יעיל במי שרגלו נכנעה לפטריות.
• וגם ריח נעים בנעל גם אחרי שהות ממושכת של הרגל בנעל.

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון