מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

תבלינים – בחירה בריאה לחיים

זנגביל- ג'ינג'ר Ginger

מאז ומתמיד היה השימוש בתבלינים מלווה במתכונים לשימוש, להנאה ולבריאות כאחד.

תארו לכם שאתם מכינים לעצמכם בארון/מזווה שנמצא בבית תבלינים וצמחי מרפא יבשים ארוזים בצנצנות או בשקיות, חלקם הגיעו מארץ רחוקה, חלקם גודלו ויובשו בארצנו או אף על ידכם, כאלה עם ריח וכאלה בלי ריח, שורשים, פרחים, זרעים, עלים ועוד…
ותארו לכם שמכל צמח כזה אתם מבקשים עזרה וסיוע בהתאם לצורך כדי למנוע או לטפל במחלות, כדי לישון, כדי להתחזק ועוד ועוד…
נשמע לכם דמיוני לבקש עזרה מקינמון להורדת סוכר או כולסטרול? לצפות מכורכום למנוע טרשת עורקים?
אז בואו נלמד בכתבה זו, על קצה המזלג, קצת מהתכונות של הצמחים שעשויים לסייע לנו ונעזר בטיפים, סיפורים ורעיונות לשימוש בצמחי מרפא.
ניתן אפילו לשים שלט על ארון הצמחים הפרטי שלכם ולרשום "ארון הצמחים הבריאים של מוישה ושרלה", ואפילו להחזיק בארון מחברת ובה לרשום את הידע המשפחתי הנצבר בשימוש בצמחים, שבאמצעותו ניתן להמשיך ולטפל בנו, בילדינו, בהורינו ובקהילה סביבנו.

1. צמח לחיזוק כללי בזמן תשישות פיזית או רגשית: צמח הויטניה המשכרת הגדל בארצנו בטבע, בעיקר באזור החוף ובעמק הירדן, מוגדר כצמח מחזק. השימוש הינו בשורש היבש שאותו ניתן לרכוש בבתי הטבע. אופן השימוש: בכל יום, רצוי לפני ארוחת הערב, מרתיחים כף משורש הויטניה היבש בכוס וחצי של מים למשך 10 דקות, מסננים, ושותים את המרתח. הויטניה תומכת בגופנו בזמן מתח ותשישות ומסייעת לנו להתמודד עם משברים, כמו למשל התאוששות מניתוחים, מחלות קשות, דיכאון ומצב רוח רע ועוד… היא פועלת דרך בלוטת האדרנל על ידי איזון הורמונלי שלה. הטיפול הינו לאורך זמן, הוא איטי ויסודי ודורש צריכה של שורש הויטניה על בסיס קבוע למשך מספר חודשים באופן יומיומי. הקלה ניתן לחוש רק לאחר כחודש. מדי פעם רצוי להפסיק את השימוש בויטניה למספר שבועות ואחר כך להתחיל שוב בהתאם לצורך.

2. איך מוציאים את הווירוס מהתא המשפחתי: כידוע לנו, ווירוסים הינם יצורים המסוגלים להתרבות רק כשהם נכנסים לתוך תאי גופנו. ישנם צמחים שפיתחו לעצמם יכולת רחבה להתמודד עם ווירוסים שתוקפים אותם. השימוש בהם מסייע גם לנו להתמודד עם ווירוסים החל מווירוסים של שפעת וכלה בווירוסים הגורמים למחלות כרוניות כמו דלקות כבד, הרפס, ווירוסי בטן ועוד. לשם טיפול בווירוס באמצעות צמחים נצטייד בביתנו בשני צמחים יבשים ובצמח אחד שניתן להשלים מהגינה. הצמחים היבשים הם סמבוק שחור (פירות הסמבוק) ושורש אכינצאה, והצמח שנקטוף מהגינה הוא עלי זית. כעת, ניגש להכנת הסירופ להגנה מפני ווירוסים. אופן הכנת הסירופ: נביא לרתיחה 1/2 ליטר מים ונוסיף להם 2 חופנים של עלי זית (טריים או יבשים) למשך 10 דקות, לאחר מכן נוסיף למרתח 2 כפות של פירות סמבוק ו-2 כפות של שורש אכינצאה, נרתיח הכל ביחד על אש קטנה למשך 10 דקות נוספות ונקבל נוזל ריחני בעל גוון אדום כהה. נסנן את הנוזל ונוסיף לו כוס דבש, נערבב את הנוזל עם הדבש עד לקבלת נוזל אחיד מומס, הוא הסירופ שלנו, אותו נאחסן בצנצנת ונשמור במקרר. מתי נוציא את הסירופ לשימוש? כדי למנוע שפעת או מחלות ויראליות אחרות נשתמש בכפית מהסירופ כל בוקר, אותה נשתה ישירות או נוסיף לתה. על מנת להתמודד עם ווירוס שכבר תקף אותנו, נשתה כל שעה כפית אחת מהסירופ עד להקלה. הצמחים שבחרנו להשתמש בהם הם בעלי יכולת רבה למנוע מווירוסים להיכנס לתאים של גופינו ולסייע למערכת החיסון שלנו להתמודד איתם.

3. שינה טובה בעזרת צמחים: כעת, נלמד להכין חליטת צמחים לשינה והרגשה טובה ורגועה. נצטייד בהרכב הצמחים הבאים:
א. 50 גרם עלי פסיפלורה.
ב. 50 גרם עלי נפית החתולים.
ג. 50 גרם עלי טיליה.
ד. 50 גרם עלי מליסה.
ה. 100 גרם עלי וגבעולי וורבנה רפואית.
ו. 50 גרם עלי לואיזה.
נערבב את כל הצמחים הללו ביחד ונשתמש בהם באופן הבא: כדי לקום לבוקר רגוע ושקט נכין בבוקר כוס חליטה מתערובת הצמחים. אופן השימוש: חולטים כף מהצמחים בכוס מים שסיימו לרתוח למשך 10 דקות, מסננים ושותים. בערב, כדי לישון טוב רצוי לשתות כוס נוספת כשעתיים לפני השינה. לילה טוב.

4. הצמח שמונע את כל המחלות, חוץ מהמוות: כך נאמר על הקצח, שהינו התבלין הבריא ביותר ביקום. הקצח גם משלים חסרים של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן וחומצות אמינו שחסרים בגופנו, וגם מצמצם את גורמי הסיכון למחלות לב וסרטן. עיקר ההשפעה שלו הינה על ויסות הורמון האינסולין, אותו הוא מאזן בגופנו ובכך מונע הצטברות של סוכר בדם. כמו כן הוא גם מחזק את הקשר בין תאי גופנו ומונע היווצרות מחלות. בקצח כדאי להשתמש כשהוא טחון. לצורך כך, יש להצטייד במטחנה מיוחדת ידנית שטוחנת קצח, ולצרוך 1/4 כפית קצח טחון ביום. ניתן להוסיף את הקצח למאכלים כמו סלט, גבינה, לחם ועוד.

5. זרעי סלרי – זרע קטן עם השפעה גדולה: כדאי לרכוש את זרעי הסלרי בחנויות התבלינים ולהשתמש בהם במקום מלח. המליחות שלהם מגיעה מאשלגן ויוצאת תוך כדי חימום המזון, כך שניתן להמליח מאכלים כמו מרק, בשר, מנות שליד הבשר וכו' באמצעות זרעי הסלרי במקום מלח רגיל ומבלי להסתכן בעליית לחץ הדם. שימוש רצוף ויומיומי בכמות של 1/4 כפית זרעי סלרי ליום מסייע ל-
א. מצב רוח טוב.
ב. דלקות בדרכי השתן וטיפול בבצקות.
ג. כאבי מפרקים.
ד. הורדת לחץ דם.
ה. ריח רע מהפה.

לסיום, אנחנו מקווים שסיום הכתבה הזו הוא עבורכם רק ההתחלה לסקרנות שבתקווה תתפתח לצריכה קבועה של תבלינים וצמחי מרפא בשגרת החיים שלכם, שיגרה בריאה יותר שתמנע מחלות ותעשה לכם טוב!

וויטניה משכרת | אכילאה | עלי זית | סמבוק | פסיפלורה | נפית החתולים | טיליה | מליסה | וורבנה | לואיזה | קצח | זרעי סלרי

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון