מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

צמחים ותבלינים באמצע החיים

צמחים ותבלינים לבני הגיל השלישי

המלח מכביד על הכליות, עלול לגרום לבצקות ולהשפיע על לחץ הדם. במקום מלח ניתן להשתמש בתבלינים אשר מספקים את הצורך בהוספת מלח, לדוגמא: זרעי סלרי, מלח מצמחים סיניים וסומק. תבלינים אלה יכולים לשמש כתחליף מלח מן הטבע ואף לשמור על גופנו מבלי לפגוע משמעותית בטעם המאכלים.

לסובלים מהשמנת יתר

השמנת יתר מתרחשת עקב צריכת קלוריות העולה על שריפתן.הגורמים העיקריים להשמנת יתר הם תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית, זיהום עקב רעלים בסביבתנו, חוסר בהולכה עצבית של סרוטונין, בעיות רגשיות, וכמובן שגם בעיות בריאות יכולות לגרום לעלייה במשקל. לדוגמה, תת-פעילות של בלוטת התריס, גורמים תורשתיים, חוסר איזון הורמונלי, תגובות לתרופות שונות כמו תרופות נגד דיכאון ועוד. תופעות הלוואי של ההשמנה אצל המבוגרים רבות וחלקן אף ייחודיות: קשיי נשימה, בעיות עור, כאבי גב תחתון, כאבי ברכיים,בעיות מפרקים קשות, במיוחד בברכיים ובמפרקי הירכיים בשל בריחת סידן המקשה על הגוף להתמודד עם המשקל. השמנת יתר בגיל המבוגר מעלה את הסיכון לתמותת יתר בגיל נמוך יחסית.לכן להלן מספר המלצות כיצד לשמור על תזונה תקינה ולהימנע מהשמנת יתר:
• אכלו מדי יוםחלבונים מן הצומח, המופקים למשל ממוצרי סויה, אגוזים וקינואה.
• אכלו פחמימות מורכבות כמו אורז מלא ולחם מדגנים מלאים.
• הכניסו לגופכם צמחים מזינים המכילים מרכיבים חשובים לבריאותכם, ובהם חומצות שומן חיוניות הנמצאות בזירעונים כמו קצח, חלבה, פשתה ושומשום.
• אכלו מזון המכיל סיבים מסיסים כמו פשתה וקטניות בקליפתן.
• צמח הגרסיניהקמבוציה: השתמשו בקליפה היבשה של הפרי לפני ההבשלה. הרתיחו את הקליפה ושתו את הנוזל. אפשר להשתמש גם בכמוסות או בסוכריות המופקות מהצמח. הצמח מגביל את חילוף החומרים של פחמימות לשומנים ובתוך כך מגביר את יכולת הגוף להפוך שומנים לאנרגיה. הוא נותן הרגשת שובע, מגביר הולכת סרוטונין ומרגיע תשוקה לפחמימות ולבולמוסי אכילה. בנוסף הוא שומר מנזקי כולסטרול וטריגליצרידים בדם.
• זירעונים מזינים: השתמשו בזירעונים מזינים כמו פשתה, שומשום, קצח ועוד. יש בהם חומצות שומן חיוניות הדרושות לגופנו לצורך שריפת שומנים והפיכתם לאנרגיה בעבור תאי הגוף.
• תה ירוק: חלטו תה ירוק, המסייע בשריפת שומנים וביצירת אנרגיה וכן מזרז הורדה במשקל.

לנשים הסובלות מחוסר איזון הורמונלי

לעיתים גוף הנשים סובל מעליות וירידות הורמונאליות ולכן מומלץ לא להישאר אדישים ולהיות מודעים לבעיה, השלכותיה והפתרונות הקיימים. אכילת כפית שומר, אניס או גרגירי שיח אברהם פעם ביום על ידי הוספתם למאכלים שונים, מסייעת לנשים הסובלות מעלייה במשקל בגיל המעבר עקב שינויים הורמונאליים, גלי חום, תופעות של סיום המחזור.

לסובלים מלחץ דם גבוה

ככל שאנו מתבגרים, לרוב מתווספים תחומי לחץ נוספים לחיים (כסף, עבודה, בטחון, בריאות…). פעמים רבות אנחנו לא יודעים מהו מקור הלחץ הדם אך ניתן להורידו בעזרת צמחים מרגיעים, המרפים את דפנות כלי הדם, מונעים היווצרות פלאק טרשתי, תומכים בלב ובכלי הדם, מסייעים לפעילות הכליות ועוד.
שילוב במינון המפורט יכול למנוע תופעות של לחץ דם: 2 כפות קצח, 1 כף זרעי סלרי, 1 כף עלי אורגנו, 2 כפות סרפד מיובש, 2 כפות טיליה, 3 כפות פטרוזיליה, 3 כפות נענע- שילוב המרכיבים הללו יחדיו והוספתם לסלט ירקות טרי או לבורגול שהושרה מראש מסייעים ומונעים תופעת יתר לחץ דם או אי איזון.

לסובלים מרמת סוכר גבוהה בגוף

סכרת מיוחסת לקבוצת משותפת של הפרעות מטבוליות אשר בכולם יש מצב של עודף סוכר לדם. לרוב בני 30+ חולים בסכרת מסוג 2 ,שבה אין האינסולין יכול לפתוח את התאים עבור הגולוקוז שרוצה להיכנס אל התאים ובכך נוצר מצב של עלייה ברמת הסוכר בדם מעל הנורמה.ישנם מספר צמחים היעילים לאיזון רמת הסוכר בגופנו:
• גימנמ'ה- צמח הג'ימנמה עוזר ללבלב ביצירת אינסולין בסוכרת מסוג 2. כמו כן צמח זה משפר אתיכולת האינסולין להוריד את רמות הסוכר בדם , צמח זה מוריד את החשקלמתוק ומאזן רמות סוכר לאחר צום ואף מוריד את רמת הכולסטרול.
• עלי חילבה- מחקרים הוכיחו את הפעילות האנטי סוכרתית של זרעי החילבה. החומריםהפעילים האחראיים על הפעילות האנטי סוכרתית נמצאים בחלק השומני של הזרעים.
• עלי זית–ברפואה העממית ובמחקרים רבים נמצא כי שימוש בעלי הזית מוריד משמעותית את רמות הסוכר בדם. עלי הזית מכילים כמה מרכיבים, בניהם אולרופאין וסוגיםשונים של פלבנואידים. עלי הזית מעכבים חמצון של שומנים וכולסטרול בדםובכך מונעים מחלותלב וכלי דם.
• קינמון -מחקרים אחרונים הראו כי קינמון יכול לאזן רמותסוכר בדם ורמות כולסטרול לחולי סוכרת מסוג 2. מחקרים שחקרו את פעילות הקינמון הוכיחו כי עקב הפעילות המאזנת סוכר של הקינמון, החשק למתוק יורד והקינמון נותן תחושת שובע ולכן עוזר לשמירה על משקל תקין.
• סטיוויה- צמח המשמש כתחליף מהטבע לסוכר. הצמח מתוק פי 30 מהסוכר, מכיל 0 קלוריות ולכן משמש כתחליף מצוין לאלו הסובלים מבעיות סוכר אך לא יכולים להיפטר מהמתוק.

לסובלים מחוסר סידן

הסידן הינו מינרל החיוני לגוף ולהתפתחות העצמות. תופעת המחסור בסידן הופכת להיות נפוצה ככול שאנו עולים בסולם הגילאים ותסמיניה הם אוסטיאופורוזיס, פגיעה בשיניים ובעצמות, חוסר תחושה ועיוות בשרירים. לטיפול בבעיות חוסר סידן ניתן להכניס לשגרת החיים מקורות תזונתיים כמו:
חלב וכל מוצרי החלב, דגים, סויה ומוצריה השונים (סויה קלויה, סויה לבישול), ירקות שונים (ברוקולי, במיה), אגוזים (אגוז ברזיל, אגוז מלך, אגוז פקאן), גרעינים (גרעיני חמניה, גרעיני דלעת), שומשום (בעדיפות לשומשום המלא), קטניות מגוונות (מש, קינואה, דוחן), כל מוצרי החיטה המלאה (פריקי, חיטה).
ניתן לומר כי בסביבתינו הקרובה ובטבע שלנו ישנן פתרונות נפלאים לבעיות שונות שלעיתים תוקפות אותנו ועל כן רצוי להכיר ולדעת על כל השפע שהצמחים טומנים בחובם.

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון