מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מלך התבלינאים – פרעה

שום Garlic / סגולות השום- על שום מה ולמה?

האגדה מספרת שהמלך פרעה היה מומחה בהכנת תערובות תבלינים ורקח מיני צמחים, אשר חיזקו אותו ועזרו לו לשלוט ביד רמה בעמו וביהודים, כדי שלא יתחזקו ויתמרדו.

אחת מהתערובות האהובות עליו, הייתה תערובת הדואה: תערובת הדואה המצרית היא בעלת טעם וריח ייחודי ואהוב במיוחד, התערובת מכילה בוטנים, שומשום, כמון וכוסברה שהשילוב שלהם יחדיו אפשר לפרעה לשמור על ערנות 24 שעות ביממה. את מרכיבי התערובת גילה פרעה לנתיניו בעודו שוכב על ערש דווי ומאז הפכה הדואה לתבלין ולמאכל המצרי הלאומי: לחמניות כשרות שטובלים בתערובת דואה עם שמן זית. מנגבים "בדוך או בסיבוב", טועמים, ומרגישים… כמו מלכים!
הדואה מצוינת כתוספת לגבינה לבנה או לציפוי מרגש ומעניין לשניצלים כשרים לפסח- ככה תוכלו להרגיש איך זה להיות מלך (אפילו למספר שניות בודדות).

התערובת השנייה, תערובת צמחי פרעה, נותרה סודית. בשנים האחרונות הצליחו לפצח את הקוד הפרעוני ולגלות את הרכבה המיוחד: מיורם, נענע, היביסקוס – תערובת שלושת הצמחים. תערובת שסודה טמון בהרכב האיכותי ובמינון הנכון שבין הצמחים. התערובת מהווה שילוב מצוין נגד חרדות המייצב את מצב הרוח, נוגד דיכאון ועוזר לעיכול ולתחושת השובע. ההיביסקוס החמצמץ מכיל כמות גדולה של ויטמין C בשילוב עם נוגדי חימצון רבים ולכן הצמח מגן ממחלות. המיורם והנענע שייכים למשפחת השפתניים ומוכרים מאוד בארץ, אך היו עוד נפוצים יותר במצרים- אלו צמחים מצוינים למערכת העיכול ועוזרים בעיקר אחרי סעודת מלכים או ארוחת החג. ההמלצה שלנו היא פשוט להשרות תערובת שלושת הצמחים בכוס מים רותחים למשך מספר דקות (לחלוט את הצמחים), לסנן ולשתות.

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון