מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

כיצד מייבשים פירות

סגולות האגוזים

תהליך ייבוש הפירות הוא תהליך עתיק יומין. באזורים קרים יותר של כדור הארץ הייתה זו הדרך לשמר פירות לתקופות הקור הארוכות, בהן לא היו כמעט פירות. עמים נודדים וציידים היו משתמשים בפירות היבשים כצידה לדרך, שיכולה להישמר זמן רב מאד.

ביוון העתיקה שימשו הפירות יבשים וכן אגוזים להיאכל כקינוח הארוחה. הפירות הנפוצים היו תאנים, צימוקים ורימונים. לעיתים נהגו לאכול דבלים ביין כמנה ראשונה (מתאבן). בבתי העשירים הגישו כמתאבן דבלים עם אגוזים קלויים.
בזמנים עברו היו משאירים את הפירות להתייבש בשמש , מה ששמר על הערך התזונתי שלהם.

כיום משתמשים לרוב בשיטות ייבוש תעשייתיות המערבות טיפול בפירות בתנורי חום גבוה מאד ובכימיקלים שמונעים את איבוד הצבע וקלקול הפירות. אלו עלולים לגרום לנו תופעות לוואי שונות.
ניתן להשיג גם פירות המיובשים בשיטה הטבעית, או לייבש לבד בבית.

בתהליך הייבוש מופחתת כמות הנוזלים שבפרי מ- 90%-80% לכ-25% בלבד, מה שמעלה באופן יחסי את ריכוז הפחמימות, החלבונים, השומנים והסיבים שבפרי. כמו כן עולה ריכוז ויטמיני B ו-E שבפירות, אך כמות ויטמין C פוחתת.
פירות יבשים, אם כן, הם ספקי אנרגיה גדולים מאד ואפשר להשתמש בהם כממתקים לילדים ולמבוגרים, הם יכולים להוסיף ערך תזונתי רב למאכלים שונים, במיוחד כשאינם מבושלים ויכולים להוות אלטרנטיבה לסוכר בהמתקת מאפים, רטבים ותבשילים. אפשר גם להשרות אותם במים ולבשלם בקומפוט.

טיפים מחוות דרך התבלינים

כדאי לשלב עם הפירות את האגוזים, נכון מדובר על קבוצה עשירה בקלוריות, אך בריאה מאוד, וכמות קטנה לא תזיק גם לדיאטה. לדוגמא, ערמונים או אגוזים נטולי שומן, מכילים כ-200 קלוריות ל-100 גרם – כשליש מכמות הקלורית בשאר האגוזים.
הערמונים עשירים מאוד בסיבים תזונתיים ולכן גם יוצרים תחושת שובע, מבחינת הרפואה הסינית הערמונים מחממים ומחזקים את המערכת החיסונית.
השקדים עשירים בסידן, מסייעים להורדת הכולסטרול, ועשויים גם לעזור באיזון יתר לחץ דם עקב תכולת אשלגן גבוהה. אגוזי ברזיל מכילים כמות גדולה של סלניום, המסייע במניעת מחלות סרטניות, וחשוב גם לבריאות השיער והציפורניים.

ואיך אפשר בלי אגוזי המלך, העשירים בשומנים שעוזרים בהפחתת הכולסטרול הרע, ולכן חשובים במלחמה במחלות הלב וכלי הדם. ולידיעתכם, האגוז המשמין ביותר הוא הפקאן – 725 קלוריות ל-100 גרם.

טו בשבט שמח!!

 

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון