בוחרים 'חוות התבלינים' | 20% הנחה על כל האתר | **10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

בוחרים 'חוות התבלינים'
20% הנחה על כל האתר
** 10% הנחה על השמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

חורף חמים וטעים – מידע על תבלינים מחממים עם מתכונים

מרק ערמונים חורפי

תקופת החורף מגיעה ואין דבר יותר חמים, טעים ונעים מלחזור הביתה לריח של בישול חורפי משובח: מרקים, חליטות חמות, קדירות מהבילות… ריכזנו עבורכם מספר טיפים, עצות ומתכונים לחורף חמים וטעים.

פונץ חם:
החימום בחורף הינו חשוב ומרכזי ויכול להועיל הן לגוף והן לנפש לעבור את תקופת החורף. השימוש בצמחים המזרזים זרימה של דם לפריפריה, לגפיים ולידיים כמו- קינמון, זנגביל והל יועילו לנו מאוד במיוחד כאשר צמחים אלו ישולבו עם יין ויתבשלו יחדיו על האש כך שריח האלכוהול והצמחים יופץ ברחבי הבית והשכונה ואין אחד שלא ירצה טעימה.

מתכון להכנת תערובת פונץ

מצרכים:
150 גר' תערובת לפונץ' של "חוות דרך התבלינים"
5 כוסות מים
3/4 כוס סוכר
1 בקבוק יין אדום
1 כוס ספרייט או מיץ תפוזים
1/2 כוס וודקה
אופן הכנה:
לבשל את התערובת לפונץ' עם 5 כוסות מים. להוסיף את הסוכר,המיץ, היין האדום והוודקה.
לבשל עד לרתיחה ולהגיש חם…

מרקים:
למרק יש אלף פרצופים: צלול, סמיך, קטיפתי, מתובל, חריף…. המרק הוא אחד המאכלים המרכזיים בתפריט החורף הקבוע ולא ניתן להתווכח עם העונג הרצוף שקיים בסיר מרק ענקי שמלא בכל טוב הירקות, התבלינים, והאהבה ומדיף ניחוחות של חום וביתיות.
אז איזה תבלינים ניתן לשלב במרקים?
אבקת מרק טבעית- תערובת טבעית מתבלינים וירקות שנטחנים יחדיו, המשמשת תחליף טבעי לאבקות מרק. התערובת אינה מכילה מונוסודיום גלוטמט ומלח.
אבקת מרק פטריות- תערובת של פטריות מיובשות טחונות מסוגים שונים: פטריות פורציני, פטריות בוליטוס, פטריות שמפניון, פטריות שיטאקי, אינה מכילה מונוסודיום-גלוטמט ומלח.
אבקת מרק בצל- תערובת של בצלים מיובשים טחונים אינה מכילה מונו סודיום גלוטמט ומלח.

חוויא'ג למרק- תערובת בריאה מאוד, המאפיינת את המטבח התימני. התערובת מכילה מספר תבלינים אשר כל אחד מהם בעל חשיבות למרק: כורכום – הנחשב לאחד התבלינים הבריאים שיש, וכיום מומלץ לצרוך 2 גר' כורכום ביום למניעת מחלות כמו סרטן, טרשת עורקים, בעיות בכבד, דלקות ועוד /זרעים טחונים של כמון וכוסברה- זרעים ממשפחת הסוככים מביאים תועלת רבה כמשככי כאבי בטן וכמפנים גזים / חילבה- מורידה לחץ דם, סוכר וכולסטרול. יעיל במקרים של סכרת, עצירות, טרשת עורקים ועוד / תבלינים נוספים כמו שום, פלפל לבן, ציפורן, גלנגל, עלי דפנה ועוד אשר מתבלים את המרק בהמון אהבה אך לא פחות חשוב גם בהמון סגולות רפואיות.
את תערובת החוויאג' ניתן להוסיף כמעט לכל תבשיל ירקות ובשר. תערובת החוואיג' מעשירה כל מרק ואף נותנת למרק מירקם סמיך, צבע צהוב-כתום נפלא ואף יכולה לשמש כתחליף נהדר לאבקת מרק.
לקט ירקות למרק- מי לא נתקל בימי החורף בהם אנחנו רוצים להכין מרק אבל אין לנו מספיק חומרי גלם? לשם כך הרכבנו עבור הקהל תערובת מיוחדת המלקטת את הירקות השונים ומשלבת ביניהם כך שמה שנותר הוא להוסיפה למרק כתוספת להעשרתו. התערובת מבוססת על ירקות כמו סלרי, גזר, פטריות ומכילה בתוכה תבלינים שונים כמו כורכום, פלפל, עשבי תיבול.
לקט קטניות למרק- קטניות לא נמצאות בכל ארון ביתי מכיוון שפעמים רבות אין אנו עושים בהם שימוש וזאת למרות שיש להם ערכים תזונתיים גבוהים וחשובים לנו. ההמלצה שלנו היא להוסיף למרקים השונים קטניות כמו עדשים במגוון צבעים למשל, כך שהמרק יקבל טעמים עשירים אך עדיין יהיה בריא. התערובת מבוססת על שילוב בין קטניות לירקות מיובשים ותבלינים כך שמה שנותר הוא רק להוסיפה למרק על פי הרצון ולבשל על אש נמוכה.

מתכון למרק כתום בריא

מצרכים:
2 בטטות חתוכות גס
3 גזרים חתוכים גס
2 בצלים תוכים גס
5 שיני שום מיובשות
1/2 כפית צ'ילי גרוס
1/2 כפית אגוז מוסקט מגורר
2 כפות תערובת חוויאג' למרק של חוות דרך התבלינים
1 כף אבקת מרק טבעית של חוות דרך התבלינים
אופן הכנה:
לבשל את כל הירקות בסיר גדול עם מים עד לריכוך (הגזר הוא האומדן).
לצנן ולהוסיף את שאר החומרים. לרסק ולהחזיר לרתיחה על אש נמוכה.
ניתן להגיש עם קישוטי מיורם/ קורנית מיובשת.

קדירות חורף: בשר, עדשים, קטניות
תבשיל קדירה עשיר ומנחם הוא מאכל מושלם לימים קרים. הקדרה מבעבעת לאיטה על האש, על המדורה או בתנור וכל הבית מתמלא בריחות מגרים. הקדרה היא אוכל משפחתי שכיף וקל להכין, כיף להגיש וכמובן שכיף מאוד לאכול.
אז מה ניתן לשלב בקדירות?

תערובת לצלי בקר- תערובת מצוינת לקדירות בשר ומכילה פלפלים במגוון צבעים, עלי דפנה, פפריקה, רוזמרין ועוד…. בשביל להכין את קדירת הבשר יש לצלות את הבשר על מצע ירקות טריים, מכל צדדיו, לצפות את הבשר היטב בתערובת ולהוסיף מים רותחים עד חצי מגובה הסיר, להביא לרתיחה, להקטין את האש ולבשל שעתיים לפחות עד לריכוך הבשר. יש לפרוס את הבשר כשהוא קר!!
תערובת לפויקה- תערובת תבלינים יחודיית ויעודית לתבשילים בסירים של ברזל יצוק (סירי פויקה). התערובת מכילה את השילוב הנכון מתבלינים שונים כמו כמון, פפריקה, רוזמרין, שום ועוד… כך שיחדיו מתגבש תבשיל קדירה משובח. את הסיר ניתן להניח במדורה, על הגז ובתנור ואופן ההכנה הינו פשוט: זורקים את הירקות השונים לתוך הסיר (במידה ורוצים ניתן להוסיף בקר או עוף), מוסיפים את תערובת הפויקה, מוסיפים נוזלים( עדיפות לשילוב בין יין למים אך ניתן גם בירה, קולה). ומבשלים על אש נמוכה למשך שעה במקרה של ירקות/ עוף ולמשך שעה וחצי במקרה של בקר. ניתן לשבח את הקדרה עם נגיעות דבש לצד צ'ילי גרוס.
תערובות אתניות: בהרט/ גרמאסלה/ ברבר/ חוויאג'/ קארי- משפחת האתניות מגיעה אלינו בכל קצוות עולם ומאגדת יחדיו בתערובת אחת את הטעמים השונים מהודו, מרוקו, אתיופיה. כל תערובת בפני עצמה מכילה תבלינים עם סגולות רפואיות בולטות שבשילוב עם ירקות וקטניות יוצרים חגיגה אמיתית. בסיר הקדירה יש לערבב את מגוון הירקות והקטניות ולהוסיף תבלינים שונים על-פי טעם. לאוהבי מזרח מערב נמליץ על התערובת הצהובות-כתומות: קארי תיאלנדי, קארי הודי, חוויא'ג מרק. לאוהבי הקדירות עם נגיעת המתוק נמליץ על התערובות החומות: בהרט, גרמאסלה, ברבר אשר משלבות קינמון, הל, פלפלים ועוד..
תבלינים שלמים: גרגרי פלפל אנגלי, פלפל חריף יבש או טרי, גרגרי פלפל שחור, מקלות קינמון, תרמילי הל, מסמרי ציפורן, זרעי כמון, גרגרי אניס, קימל, זרעי חרדל וכוסברה- תבלינים שלמים ניתן להוסיף בתהליך האידוי של הבשר והירקות, על מנת להעצים את טעמם יש לטגן אותם קלות.
עשבי תיבול: עלי דפנה, רוזמרין, מרווה, טימין, עלי סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום ולמון גראס-את עשבי התיבול מומלץ להוסיף אחרי שהקדירה רותחת וניתן להוציא את הקצף שלעיתים מצטבר למעלה.

 

קדירת קטניות ופריקי לצמחונים

המצרכים:
100 גר' שעועית חומה
100 גר' שעועית לבנה
100 גר' חומוס יבש
100 גר' עדשים שחורים
100 גר' פריקי (חיטה ירוקה)
1/2 קג' בצל קלוף חתוך לפרוסות עבות
1/2 כוס שמן זית
1 כף גדושה ברבר
2 כפות גדושות תערובת לסלטים וגבינות של "חוות דרך התבלינים"
1 כף מלאה מלח רוזמרין
1 כפית פלפל שחור טחון

אופן ההכנה:
• משרים את השעועית החומה, השעועית הלבנה, והחומוס למשך הלילה או לפחות 5 שעות.
• בסיר מטגנים את הבצל בשמן עד להזהבה קלה.
• מוסיפים את אבקת המרק עוף ומערבבים.
• מוסיפים את העדשים השחורות, הפריקי, והתבלינים.
• מוסיפים עוד כוס מים חמים ומבשלים על אש קטנה עוד 15, 20, דקות כשמידי פעם מערבבים

קדירה מהירה של אורז עם בשר וזעפרן

מצרכים:
1 כוס אורז
2 שערות זעפרן של "חוות דרך התבלינים"
1.5 כוסות מים
פלפל שחור
כמון
1/2 כפית בהרט של "חוות דרך התבלינים"
1 בצל קצוץ דק
מלח לפי הטעם
2 כוסות בשר עגל טחון
6 כפות תערובת לאורז עם בשר של "חוות דרך התבלינים"

אופן ההכנה:
• לחלוט 2 שערות זעפרן עם כוס וחצי מים רותחים.
• לטגן את האורז במעט שמן ולתבל בפלפל ובמלח.
• להוסיף את המים הרותחים עם הזעפרן.
• להביא לרתיחה ולהנמיך את האש, ולבשל 20 דקות על אש נמוכה.
• לטגן את הבצל עד לשקיפות ולהוסיף את הבשר הטחון לטיגון.
• להוסיף תערובת לאורז,בהרט, פלפל שחור, כמון ומלח לפי הטעם (אפשר להוסיף מעט מים).
לבשל חצי שעה על אש בינונית.
לערבב עם האורז ולהגיש חם.

 

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון