מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

הכן גופך לחורף – לחלוט ולא לחלות

פונץ' חם ישמח לבב אנוש

הכן גופך לחורף – ערכת בריאות לחורף!
בתקופה המעבר שבין הקיץ החם לחורף הקר הגוף נוטה להיחלש ולהידבק בנגיפים שונים שנמצאים בסביבתנו. שימוש נכון בצמחים, בעונת המעבר, מאפשרת לנו דרך סגולות הטבע, לחזק את גופנו ולהעניק לו מעטפת חיסונית השומרת ומגינה עליו.

סירופ טבעי לחיזוק מערכת החיסון – הכינו בעצמכם!

לטיפול במערכת הנשימה, מערכת העיכול, דרכי השתן והכליות.
צמחי הסירופ: אכינצאה, לחך, מרווה, אזוב, עלי זית, קינמון, ג'ינג'ר, רוזמרין, אסטרגולוס, סמבוק פירות, סמבוק פרחים, פקעות ורדים, בבונג, סרפד.
יש לקחת מכל הצמחים כמויות בנפחים שווים.
אופן הכנת הסירופ:
1. להרתיח חופן צמחים עם חצי ליטר מים למשך רבע שעה.
2. לסנן את הצמחים
3. להוסיף למים שנשארו חצי קילו דבש ולערבב.
4. לאחסן בצנצנת במקרר.
5. להשתמש ע"פ הצורך, 3 כפיות ביום למניעה וכפית כל שעה במצב אקוטי.
*להשתמש במקרים של הצטננות, שפעת, דלקות בדרכי הנשימה, דלקות בדרכי השתן, בטן לא שקטה, חולשה כללית ועוד.

1. חליטה לחיזוק מערכת החיסון

פעולות לחיזוק מערכת החיסון צריכות להכנס כחלק משגרת יומנו בעיקר במעברי עונות. בעזרת חליטת צמחים עתירי ויטמין C , אנטי ויראליים וצמחים המסייעים למערכת החיסון או מחטאים ומתמודדים בעצמם עם גורמי מחלות.
פקעות ורדים- פקעות המכילות נוגדי חימצון ורוויות בויטמין C .
פירות סמבוק- עץ הנחשב אנטי ויראלי מומלץ לאכול את הפירות עם השתיה.
מליסה- צמח אנטי ויראלי, אנטי-בקטראלי המסייע בהורדת חום ומחזק מערכות בגוף.
ציפורן חתול- צמח אנטי ויראלי, אנטי דלקתי, ומחטא, מחזק את מערכת החיסון.

2. חליטה לנזלות ואף סתום

בחורף כשלרבים מאתנו "דולף" האף.. אנו ממליצים לחלוט צמחים המייבשים ליחה וממיסים נזלת. הצמחים הבאים מסייעים לשחרור סתימות ולהפסקת הנזלת. מומלץ לשתות את החליטה כל יום וניתן להמתיקה עם דבש טבעי.
לחך- צמחי המסייע לליחה ולייבוש נזלות. הצמח הינו אנטי- דלקתי, מכייח, מסייע לקשיי נשימה בעקבות כיח, לברונכיט, אסטמה, שיעול, גירויים וצרידות.
קורנית/ טימין- צמח עם מספר זנים ביניהם זן לימוני (בת קורנית לימונית), צמח הקורנית מצוין לכאבי גרון, ייבוש נזלת, שיעול, ואף מסייע להמרצת הדם וכחומר אנטי-ספטי (מחטא).

 

3. חליטה לטיפול בשפעת

טיפול של שפעת צריך להתמקד הן בייבוש הנוזלים שנוצרו במערכות השונות בגוף, הן בהורדת החום וכמובן בחיזוק הגוף ועידודו להילחם בשפעת. את הצמחים יש לחלוט יחדיו ולשתות עד פעמיים ביום.
טיליה- צמח שנחשב לאקמול של הטבע, מסייע בהורדת חום על ידי תגובת הזעה המסייעת לגוף להילחם בזיהומים.
בבונג/ קמומיל – צמח המקל על תופעות אלרגיות, מרגיע ועוזר לכאבי ראש
סמבוק פרחים וסמבוק פירות- תוצרי הסמבוק מכילים ויטמינים המשמשים להצטננות ולכיוח, להקלה במקרים של כאבי גרון ואף מעודדים הזעה אשר תורמת להורדת חום.

4. חליטה להורדת חום

במצב גופני של חום גבוה עוברים 2 שלבים: בהתחלה, שלב של עליית חום הגוף ולאחר מכן, שלב הורדת חום הגוף. בשניהם זקוק הגוף לחיזוק.
שלב הראשון כאשר חום הגוף מתחיל לעלות -ההמלצה היא להשתמש בצמחים מורידי חום, פותחי נקבוביות ומייזעים כמו ציפורן, קינמון, הל, פלפל שחור, צ'ילי, חרדל. מומלץ לחלוט את הצמחים הללו ולשתות כל שעתיים. בנוסף, ניתן לעשות קומפרסים עם צמח חרדל המושרה במים חמים.
שלב השני ההמלצה היא להשתמש בצמחים מחטאים, מורידים חום ומכייחים כמו טיליה, פרחי סמבוק, איכילאה, עלי זית, נפית חתולים וערבה לבנה.

5. חליטה לרוגע

רבות נכתב ומדובר על הקשר שבין גוף לנפש. משך כל ימות השנה, ובעונה זו ברט, מומלץ לשמור על איזון נפשי. לצורך כך ההמלצה היא לחלוט צמחים שונים אשר תורמים כל אחד, והתערובת של כולם יחד לתחושת הקלה, ה וירידה בלחץ הדם בהיותם צמחים מרגיעים ומזינים. כמוכן, החורף הסגרירי גורם לנו להתכנס, להכנס לעיתים לדכאון ולצמחים יש גם במקרים אלו פתרון.
לואיזה, לימונית, מליסה: עשבי חליטה ממשפחת השפתניים, מסייעים להרגעת מערכת העיכול, מאזנים את מערכת העצבים.
נפית החתולים: מסייעת לריפוי בשפעת, להפחתת שיעול והורדת חום, מפחיתה מתח ומחזקת שינה, משפרת תיאבון ומרגיעה את מערכת העיכול.
וורבנה רפואית: צמח מרגיע, נוגד דיכאון וחרדה. מטפל בחוסר שקט, מזין ומשקם את מערכת העצבים. יש לקחת בחשבון שלוקח זמן עד שהצמח משפיע. לחלופין, ניתן להשתמש בלואיזה שפעולתה דומה, אך עדינה יותר בטעמה לעומת הוורבנה המרה.
פסיפלורה: מרגיעה, משככת כאבים, ממתנת חרדות ועצבנות, מורידה לחץ דם. טובה גם לנדודי שינה ולגיל המעבר וכן להפרעות קשב וריכוז בילדים.

חורף קל והמון בריאות!!

 

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון