מבצע פורים 🎭 | 20% הנחה על כל האתר | קוד קופון: PURIM24

משלוחים לכל הארץ | משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪ | משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

מבצע פורים 🎭
20% הנחה על כל האתר
קוד קופון: PURIM24
** לא כולל קטגוריית שמנים

משלוחים לכל הארץ
משלוח חינם לנק' איסוף ברכישה מעל 150 ₪
משלוח חינם עד הבית ברכישה מעל 200 ₪

איך להעביר את צום יום הכיפורים בשלום

פסטיבל הזעתר

צרור צמחים ועצות המסייעים להעביר את צום יום הכיפורים בשלום

1) מספר ימים לפני החג: לחלוט ולשתות מספר פעמים ביום חליטת קמומיל על מנת לתמוך במערכת העיכול בזמן הצום. חוות דרך התבלינים ממליצה על צמח המרפא קמומיל, כצמח אנטי דלקתי המגן על ריריות מערכת העיכול בזמן שהיא משוועת למזון… בצום יש נטייה של ריריות מערכת העיכול לפתח דלקות , נטייה זו מצטמצמת מאוד עם השימוש בקמומיל ו/או ציפורן חתול בחליטה.

2) לקראת הצום ובתום הארוחה המבדלת לאכול חופן קטן של תערובת זירעונים ממשפחת הסוככים (שומר, אניס, כמון, כוסברה). זירעונים אלו נותנים הרגשת מלאות, מנקים את הדם ואף עוזרים לחילוף חומרים תקין ומקטינים כמיהה למתוקים. בנוסף שומרים על הכליות בזמן הצום ולכן גם בתום הצום רצוי לאכול חופן דומה.
חוות דרך התבלינים ממליצה לסיים את הצום עם חליטת שיבא שמתחילה לעורר את כל המערכת מחדש לקראת המפגש המחודש עם האוכל.

3) כדאי לשתות לפני הצום חליטה של תה ירוק. בצמח זה נמצאים חומרים מכווצים הנקראים טנינים המונעים ומצמצמים איבוד נוזלים.

4) לשינה וחיזוק הרגשת הנינוחות והקטנת המתח- ניתן להוסיף לתה הירוק לפני הצום צמחים כמו פסיפלורה, וורבנה, מליסה שתומכים ומחזקים את מערכת העצבים. חוות דרך התבלינים ממליצה להשתמש בצמחים שעברו גידול טבעי ותהליך יבוש בדרך מסורתית באוויר הפתוח, תהליך השומר על ערכם התזונתי של מרכיבי הצמח.

5) לפני הצום ניתן להכין חליטה מצמחי משפחת השפתניים (מרווה, זוטא, מנטה) או להוסיף לסלט את האורגנו, אזוב, רוזמרין, מיורם.
צמחים אלו מרדימים את חוש הטעם, מקטינים רעב, מווסתים סוכרים לפני צום, בדגש על המרווה כמקטינה כמיהה לסוכרים.

6) בזמן הצום ניתן להריח צמחים ארומטיים כמו רוזמרין, ציפורן, הל, ריחן השמנים הנדיפים חודרים לגוף דרך מערכת הנשימה, מרחיבים כלי דם ומגבירים עירנות ואנרגיה.

7) במידה ופקד אותנו כאב ראש ניתן לשפשף את הרכות עם צמחים כמו מנטה ולבנדר העוזרים בזרימת דם לראש ולכן מקטינים עוצמת כאב ראש.

8) רצוי שהארוחה המפסקת של הצום תהיה רוויה תבלינים כמו כמון, כורכום, קינמון, הל, זנגביל כדי לעורר ולעודד מחדש את מערכות הגוף.

9) ניתן לתת לילדים עוד לפני תום הצום לקלף רימונים ואגוזים שאותם רצוי לאכול לאט בתום הצום ולפני הארוחה העיקרית ובהזדמנות זו מרווחים "שקט" מהילדים.

10) את פסק הזמן מאוכל ניתן לנצל כדי לנקות את הכבד שלנו שתמיד זקוק לניקוי ולצורך כך שבוע לפני הצום יש להשתמש בפשתן טחון בליווי הרבה מים ותוספת כורכום למאכלים- הכבד יגיב בהתאם ויגביר ייצור מיצי המרה וגם תנועתו תגבר כך שנוכל להיפטר מכולסטרול, טריגליצירידם ולחזור לתפקוד קצת יותר טוב של הכבד בתום הצום.

11) צמח הוורבנה, הביקוש לו הולך וגוברבשנים האחרונות, מומלץ לשימוש כחודש לפני יום הכיפורים להורדה במשקל, ויסות סוכרים, כמיהה למתוקים, הקטנת הרעב ועוד..

מאמרים נוספים

0
    0
    העגלה שלך
    Empty Cartעגלה ריקה, זה כמו תבלין בלי צבע וטעםחזור לחנות >
      הוספת קופון