הרשמה למועדון לקוחות English צור קשר סניפי הרשת תבלינאי החווה תרבות התבלינים אודות החווה  
 

מאמרים מקצועיים

הכן גופך לחנוכה- צמחי מרפא לספיגת שומנים


חנוכה, חג הסופגניות והלביבות נוטפות השמן מתקרב אלינו בצעדי ענק וזאת ההזדמנות להכין את גופנו ל"מתקפת השומנים" באמצעות צמחי מרפא המסייעים למערכת העיכול, מעניקים תחושת שובע ומווסתים את ספיגת השומנים!
 
גרסיניה (גרסיניה קמבוצ'יה)
הגרסיניה הוא עץ טרופי הנראה כדלעת צהבהבה קטנה.
פירות עץ הגרסיניה מצויים בשימוש ברחבי דרום אסיה ובמשך מאות שנים נעשה בהן שימוש הן כתבלין והן למטרות רפואיות.  צמח הגרסיניה מכיל HCA – חומצה הידרוקסיציטרית ומגוון חומרים נוספים, אשר מעכבים את הפיכת הפחמימות לשומנים, גורמים לשיפור זרימת הדם, מנקים את כלי דם ומעודדים שימוש בשומנים לצורך יצירת אנרגיה.
צמח הגרסיניה מעניק תחושת שובע על ידי העלאת רמות המוליך העצבי סרוטונין וכך הוא גורם לאכילה פחותה.
את השפעות צמח הגרסיניה ניתן לחוש רק לאחר חודש של שימוש, עקב השפעתו האיטית על מערכות הגוף. כמו כן חשוב לזכור שהשימוש בצמח הגרסיניה אינו תחליף לשינוי בהרגלי התזונה והוא אינו מומלץ לנשים בהריון.
 
אופן השימוש:
קליפה מיובשת

יש לחלוט את הקליפה המיובשת: משרים 2 קליפות חתוכות במים רותחים למשך 10 דק', מסננים ושותים פעם ביום. חשוב להקפיד להמשיך לצרוך את החליטה במשך מספר חודשים מכיוון שהשפעת הצמח על הגוף היא הדרגתית ואיטית.
סוכריות גרסיניה
סוכריית גרסיניה מכילה קליפות גרסיניה שבושלו עם מעט סוכר, לסוכרתיים שבינינו מומלץ לשטוף את הסוכר מהסוכרייה לפני האכילה. כמות מומלצת: 2 סוכריות ביום.
 
גרגירי החרדל השחורים והצהובים ממריצים מטבוליזם.החרדל ידוע ברפואה העממית, " אמר ר' יהושוע, מעולם לא גס ליבי לומר לאדם צא ולקט לך תמרות של חרדל...." (תוספתא, מעשר ראשון ג') אבותינו הכירו את סגולותיו הרפואיות ואמרו "הרגיל בחרדל אחד לשלושים יום, מונע חוליים מתוך ביתו. אבל לא בכל יום, מפני שהוא מחליש את הלב" (ברכות מ' א').
החרדל שייך למשפחת המצליבים, החרדל הינו ממריץ בשימוש חיצוני לבעיות עור או שרירים, מומלץ כחליטה במצבים של שפעת, התקררויות וחום גבוה, יעיל כטיפול בבעיות של אבנים בכליות ודלקות כבד.
החרדל נחשב כצמח מחמם וממריץ ועל כן מסייע למערכת העיכול ולתהליך חילוף החומרים.
החרדל מוריד עצב דיכאון ומלנכוליה.
מומלץ כתוספת לתבשילים, לתיבול ולרטבים.
 
זרעי צ'יה
זרעי הצ'יה נחשבים למעצימי אנרגיה בקרב ספורטאים מקצוענים וחובבים, ילדים, בני הגיל השלישי
וכפיתרון אולטימטיבי למחסור באומגה 3.
מקורם של הזרעים (שצבעם שחור מתכתי מבריק, אך קיים גם זן לבן), הוא באחד מזני צמח המרווה והם מיובאים בעיקר ממקסיקו. זרעי הצ'יה, בדומה לזרעי הפשתה, עשירים בחומרים מוצילגיים (צמיגיים) ובחומצות שומן החיוניות לגוף והם עשירים בחלבונים, סיבים תזונתיים מסיסים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים.
זרעי הצ'יה מכילים פי 6 סידן מהמצוי בחלב, פי 6 ברזל מהמצוי בתרד ופי 3 אבץ מהמצוי בברוקולי.
הוספת זרעי צ'יה שלמים לתבשילים, ליוגורט, לגבינות ולמזונות ניגרים אחרים, משפרת את העיכול:
הזרעים מייצרים ריר המסכך את האפיתל הרירי של מערכת העיכול ומשפר את תנועת המזון.
חלק גדול מתכולת זרעי הצי'ה הנכנס לגוף איננו נספג לדם ולכן צריכת ערך הקלורי של זרעי הצ'יה נמוך.
אופן השימוש
יש לכתוש קלות 2 כפיות מהזרעים ולהוסיף לגבינה, חביתות, סלטים, פסטה או כל מנה שהיא – פעם אחת ביום.
הידעתם?
זרעי צ'יה מכילים סידן
בכמות גדולה פי 6
מהכמות המצויה בחלב!

זרעי צ'יה ואומגה 3
צריכת אומגה 3 מפחיתה את הסיכון לסרטן ולדלקות, שומרת על כלי הדם והמערכת הלבבית ומשפרת את מצב הרוח. לכן, חשוב לשלב אומגה 3 בתזונה היומית.
כדי לצרוך את כמות האומגה 3 המומלצת ליום, יש לאכול מידי יום כ-3 כפיות זרעי צ'יה טחונים. על מנת שהחומרים הפעילים בזרעי הצ'יה יהפכו לזמינים עבור גופנו, יש לטחון אותם סמוך למועד השימוש ו/או ללעוס היטב לפני שבולעים, כך יספגו השמנים החיוניים בגופנו בצורה הטובה ביותר.
מקורות נוספים לאומגה 3 נמצאים בשמן דגים נוזלי הנספג היטב בגוף או בתכשירים שמקורם במרווה מרושתת.
 
 
שיהיה לכם חג חנוכה שמח ובריא!
צוות חוות דרך התבלינים
 








עמוד ראשי - דרך התבלינים
חדשות
לקטלוג התבלינים
מתכונים
מחסן רעיונות
קורס סודות מן השדות
פעילויות לילדים
סדנאות וימי עיון
לקבוצות וארגונים
חוויות מפעילויות
רפואת הצמחים - מאמרים
תבלינים במדיה
גלריית תמונות
כתבו עלינו
 
הרשמה למועדון לקוחות




  נקודות מכירה | גלריית תמונות | מאמרים | מרכז מבקרים | פעילויות החווה | מחסן רעיונות | מתכונים | קטלוג מוצרים | תרבות התבלינים | מי אנחנו
צור קשר | קישורים | הרשמה למועדון לקוחות | כתבו עלינו