הרשמה למועדון לקוחות English צור קשר סניפי הרשת תבלינאי החווה תרבות התבלינים אודות החווה  
 

מאמרים מקצועיים

צמחים, תבלינים ועצות לצמחוניים וטבעוניים

קהילת הצמחונים והטבעונים הולכת וגדלה בכל העולם,
ריכזנו כמה המלצות וטיפים לאיזון הגוף דרך תזונה, תבלינים, צמחים ועוד.

מספר המלצות כיצד לשמור על תזונה תקינה :
• אכלו מדי יום חלבונים מן הצומח, המופקים למשל ממוצרי סויה, אגוזים וקינואה.
• אכלו פחמימות מורכבות כמו אורז מלא ולחם מדגנים מלאים.
• הכניסו לגופכם צמחים מזינים המכילים מרכיבים חשובים לבריאותכם, ובהם חומצות שומן חיוניות הנמצאות בזירעונים כמו קצח, חלבה, פשתה ושומשום.
• אכלו מזון המכיל סיבים מסיסים כמו פשתה וקטניות בקליפתן.
 
תוספת סידן- הסידן הינו מינרל החיוני לגוף ולהתפתחות העצמות. תופעת המחסור בסידן הופכת להיות נפוצה ככול שאנו עולים בסולם הגילאים ותסמיניה הם אוסטיאופורוזיס, פגיעה בשיניים ובעצמות, חוסר תחושה ועיוות בשרירים. לטיפול בבעיות חוסר סידן ניתן להכניס לשגרת החיים מקורות תזונתיים כמו:
 חלב וכל מוצרי החלב, דגים, סויה ומוצריה השונים (סויה קלויה, סויה לבישול), ירקות שונים (ברוקולי, במיה), אגוזים (אגוז ברזיל, אגוז מלך, אגוז פקאן), גרעינים (גרעיני חמניה, גרעיני דלעת), שומשום (בעדיפות לשומשום המלא), קטניות מגוונות (מש, קינואה, דוחן), כל מוצרי החיטה המלאה (פריקי, חיטה).
 
תוספת ברזל- סרפד-  הסרפד מחזק את פעילות מחזור הדם, הסרפד מכיל שילוב שפע של ויטמינים ומינרלים, רמת ברזל גבוהה, חיזוק מחזור הדם והשפעתו המשַתנת -כל אלו הופכים את הסרפד לאחד הצמחים החשובים בתהליכי ניקוי הגוף ושיקומו.
יש להשרות כפית מעלי הסרפד בכוס מים רותחים למשך 5 דק, לסנן ולשתות את החליטה לטיפול באנמיה, טיפול במחסור בברזל ולחוסר מינרלים עם עייפות וחיוורון. כמו כן החליטה טובה להקל על דימום ויסתי כבד. 
 
תוספת אנרגיה ואומגה 3- זרעי צ'יה
זרעי הצ'יה נחשבים למעצימי אנרגיה בקרב ספורטאים מקצוענים וחובבים, ילדים, בני הגיל השלישי
וכפיתרון אולטימטיבי למחסור באומגה 3. מקורם של הזרעים (שצבעם שחור מתכתי מבריק, אך קיים גם זן לבן), הוא באחד מזני צמח המרווה והם מיובאים בעיקר ממקסיקו. זרעי הצ'יה, בדומה לזרעי הפשתה, עשירים בחומרים מוצילגיים (צמיגיים) ובחומצות שומן החיוניות לגוף והם עשירים בחלבונים, סיבים תזונתיים מסיסים, נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים.
זרעי הצ'יה מכילים פי 6 סידן מהמצוי בחלב, פי 6 ברזל מהמצוי בתרד ופי 3 אבץ מהמצוי בברוקולי.
הוספת זרעי צ'יה שלמים לתבשילים, ליוגורט, לגבינות ולמזונות ניגרים אחרים, משפרת את העיכול:
הזרעים מייצרים ריר המסכך את האפיתל הרירי של מערכת העיכול ומשפר את תנועת המזון.
חלק גדול מתכולת זרעי הצי'ה הנכנס לגוף איננו נספג לדם ולכן צריכת ערך הקלורי של זרעי הצ'יה נמוך.
אופן השימוש :
יש לכתוש קלות 2 כפיות מהזרעים ולהוסיף לגבינה, חביתות, סלטים, פסטה או כל מנה שהיא – פעם אחת ביום.
זרעי צ'יה ואומגה 3
צריכת אומגה 3 מפחיתה את הסיכון לסרטן ולדלקות, שומרת על כלי הדם והמערכת הלבבית ומשפרת את מצב הרוח. לכן, חשוב לשלב אומגה 3 בתזונה היומית.
כדי לצרוך את כמות האומגה 3 המומלצת ליום, יש לאכול מידי יום כ-3 כפיות זרעי צ'יה טחונים. על מנת שהחומרים הפעילים בזרעי הצ'יה יהפכו לזמינים עבור גופנו, יש לטחון אותם סמוך למועד השימוש ו/או ללעוס היטב לפני שבולעים, כך יספגו השמנים החיוניים בגופנו בצורה הטובה ביותר. 
מקורות נוספים לאומגה 3 נמצאים בשמן דגים נוזלי הנספג היטב בגוף או בתכשירים שמקורם במרווה מרושתת.
 
תוספת אומגה 3 וסיבים תזונתיים- פשתה/פשתן-
עשיר בסיבים תזונתיים וסיבים ריירים, אומגה 3,מוריד כולסטרול ושומנים בדם, עוזר לתהליך ההרזיה עקב הסיבים ועוזר לריכוך דפנות המעי ולפינוי צואה. צריך לטחון ולאכול כפית ביום מעורבבת עם יוגורט/חלב ולשתות כוס מים למנוע עצירות, במקרה של עצירות להכפיל את כמות כוסות השתייה.
 
תוספת אנרגיה מהטבע- פירות יבשים
פירות יבשים, אם כן, הם ספקי אנרגיה גדולים מאד ואפשר להשתמש בהם כחטיפי אנרגיה וכתוספים שיכולים להוסיף ערך תזונתי רב למאכלים שונים, במיוחד כשאינם מבושלים. כמו כן, יכולים להוות אלטרנטיבה לסוכר בהמתקת מאפים, רטבים ותבשילים.
מומלץ לשלב את הפירות היבשים בשגרת הבישול לא רק בט"ו בשבט אלא לאורך כל השנה וליהנות מתוסף בריא ומלא אנרגיה שישדרג כל מנה. בתאבון!
 
דוקטור תאנה: התאנה הינה בעלת תכולת הסיבים הגבוהה ביותר מבין הפירות. היא משמשת לטיפול בבעיות במערכת העיכול, מסייעת בחיזוקה של מערכת החיסון, משפרת את הזיכרון ויש אף כאלו המאמינים בכוחה לעורר תשוקה מינית...
התאנה עשירה מאוד במינרלים ומומלצת למי שסובל מירידה במסת צפיפות העצם ובמקרים של אוסטאופורוזיס. גרגור תמצית מפרי התאנה היבש יעיל לכאב גרון והצטננות וחלב התאנה משמש לטיפול בפצעים שלא נרפאים.

פפאיה – רב תכליתית: פרי הפפאיה מכיל חומרים רבים וערכים תזונתיים רבים העוזרים בהקטנת חומציות בקיבה, הפחתת סוכר בדם, הפחתת חומציות בשתן, הגברת קרשיות הדם ועוד.
ניתן לשלב את הפפאיה בשגרת המטבח בתור מרכך בשר טבעי ע"י הוספת פרי יבש לבשר בזמן הבישול להדגשת טעמם של מאכלים, ולהפרדת רכיבים מוצקים מנוזלים בחלב בחביצת גבינות.

דובדבן – הלוחם בסרטן: לדובדבן זנים חמוצים וזנים מתוקים. הוא מיובש ללא חומר משמר וללא תוספת סוכר. הפרי עשיר בוויטמין C ויש לו תכונות אנטי מסרטנות ואנטי דלקתיות. כמו כן הוא מכיל אנתוציאנינים  נוגדי סרטן ותומכי כלי דם. הדובדבן מכיל נוגדי חמצון היעילים לחיזוק מערכת החיסון, מונעים מחלות ומאטים תהליכי הזדקנות. האלכוהול של הדובדבן התגלה כגורם לנסיגה בגידולי סרטן מסוגים שונים.
 
אגוזים ושקדים – מכל הלב: אגוזים ושקדים מכילים שומנים לא רווים ועשירים בנוגדי חמצון המגנים על הלב ומסייעים בהאטת תהליך ההזדקנות. אגוזים עשירים בחלבונים ומינרלים ומהווים מקור עשיר לסיבים המסייעים במניעת מחלות כלי דם.
אגוזי מלך: עשירים מאוד בשומנים שעוזרים בהפחתת הכולסטרול הרע ומכילים כמות משמעותית של אומגה החיונית לתפקוד הלב וכלי הדם.
אגוזי ברזיל :מכילים כמות גדולה של סלניום, המסייע במניעת מחלות סרטניות, וחשובים גם לבריאות השיער והציפורניים.
שקדים: עשירים בסידן, מסייעים להורדת הכולסטרול, ועשויים לעזור באיזון יתר לחץ דם.
 
 
לסיכום ניתן לומר כי בסביבתינו הקרובה ובטבע שלנו ישנן פתרונות נפלאים לאלו שבחרו בדרך נטולת מאכלים מהחי ,רצוי להכיר ולדעת על כל השפע שהצמחים טומנים בחובם.
 
צוות חוות דרך התבלינים
049533405
www.derech-hatavlinim.co.il
 








עמוד ראשי - דרך התבלינים
חדשות
לקטלוג התבלינים
מתכונים
מחסן רעיונות
קורס סודות מן השדות
פעילויות לילדים
סדנאות וימי עיון
לקבוצות וארגונים
חוויות מפעילויות
רפואת הצמחים - מאמרים
תבלינים במדיה
גלריית תמונות
כתבו עלינו
 
הרשמה למועדון לקוחות




  נקודות מכירה | גלריית תמונות | מאמרים | מרכז מבקרים | פעילויות החווה | מחסן רעיונות | מתכונים | קטלוג מוצרים | תרבות התבלינים | מי אנחנו
צור קשר | קישורים | הרשמה למועדון לקוחות | כתבו עלינו